SAP CCMS nagio plugin configuration

Frank Fiene ffiene at veka.com
Tue May 6 15:35:57 MET DST 2008

On Dienstag 06 Mai 2008, PiCo wrote:
> Hi!
> I'm trying to use the CCMS nagios plugin to monitor some SAP system.
>
> I'm having prblem because seems that something missing in the
> configuration. This is my situation:
>
> 1. nagios (2.9) is installed and operative
> 2. nagios plugin (1.4.9) is installed and operative.
> 3. nagios CCMS plugin (0.7.3) is installed on plugin directory
> (/usr/local/nagios/libexec)
> 4. nagios CCMS plugin config file is located on
> /usr/local/nagios/etc/sapmon/ (but I have tryed also with
> /etc/sapmon/) 5. example of agent.cfg:

/etc/sapmon ist eigentlich korrekt.

> [TEMPLATE_workload]
> DESCRIPTION="Load Average"
> MONI_SET_NAME="SAP CCMS Admin Workplace"
> MONI_NAME="Operating System"
> MAX_TREE_DEPTH=0
> PATTERN_0="*\*\CPU\5minLoadAverage"

Versuche mal TEMPLATE_01 oder so etwas, die Anzahl der Zeichen hinter
dem TEMPLATE_ ist irgendwie begrenzt!

> 6. Example of login.cfg:
> [LOGIN_REM]
> LOGIN=-d REM -u nagios -p nagios -c 300 -h 10.4.5.107 -s 00

Also ich nutze für Usernamen und Passwörter immer Großbuchstaben, die
RFC-Bibliothek hat damit wohl Probleme!

> Problem:
> If I run (from /usr/local/nagios/libexec/)
> ./check_sap_cons workload REM
> I receive this error:
> Could not initialize INI-File

Hmm, könnte ein Folgefehler sein.
Die Fehlermeldungen sind nicht immer so ....

*VG*
--
Frank Fiene / IT-Services
Fon: +49 2526 29-6200
mailto: ffiene at veka.com
www.veka.com

VEKA AG
Dieselstr. 8
48324 Sendenhorst
Deutschland/Germany

Vorstand: Andreas Hartleif (Vorsitzender), Dr. Andreas W. Hillebrand
		Bonifatius Eichwald, Elke Hartleif, Dr. Werner Schuler
Vorsitzender des Aufsichtsrates: Heinrich Laumann
HRB 8282 AG Münster